FANDOM

President Andrew Johnson

Andrew Johnson (u. 1870–80)

Andrew Johnson (29. detsember 1808 Raleigh, Põhja-Carolina – 31. august 1875 Elizabethton, Tennessee) oli Ameerika Ühendriikide 17. president (1865–1869). Ta oli demokraat.

Johnson oli elukutselt rätsep. 1843. aastal valiti ta USA Esindajatekotta ja 1857. aastal Senatisse. Ta oli ka 15. Tennessee kuberner (1853–1857). Kuu aega kuni Abraham Lincolni surmani oli ta asepresident.

Johnson valiti Ameerika Ühendriikide asepresidendiks 1864. aasta novembris. Ta sai ametis olla vaid ühe kuu kuni Abraham Lincolni surmani. Johnson tõusis võimule ajal, kui Ameerika Ühendriikide kodusõda lõppes. Presidendina soosis ta lõunaosariikide kiiret ülesehitamist. Tema plaanid ei andnud aga kaitsed endistele orjadele ning ta sattus vaidlusse Kongressiga, kus olid enamuses vabariiklased. 1868. aastal esitati Johnsonile kriminaalsüüdistus selle eest, et ta oli püüdnud õigusvastaselt ametist kõrvaldada toonast sõjasekretäri Edwin M. Stantonit, oli üht kindralit sundinud Kongressi välja antud seadust rikkuma ning oli olnud lugupidamatu Kongressi suhtes. Johnson mõisteti süüdi ühehäälelise häälteenamusega. Teda peetakse Ameerika Ühendriikide ajaloo üheks halvimaks presidendiks.

Ameerika Ühendriikide presidendid
Washington • J. Adams • Jefferson • Madison • Monroe • J. Q. Adams • Jackson • Van Buren • W. Harrison • Tyler • Polk • Taylor • Fillmore • Pierce • Buchanan • Lincoln • A. Johnson • Grant • Hayes • Garfield • Arthur • Cleveland • B. Harrison • Cleveland • McKinley • T. Roosevelt • Taft • Wilson • Harding • Coolidge • Hoover • F. Roosevelt • Truman • Eisenhower • Kennedy • L. Johnson • Nixon • Ford • Carter • Reagan • G. H. W. Bush • Clinton • G. W. Bush • Obama • Trump