FANDOM

"American Pie"
Don McLean - American Pie
Don McLeani singel
Välja antud november 1971
Formaat vinüülplaat
Salvestatud 26. mai 1971
Stiil folkrokk
Pikkus 8:33 (LP)
Plaadifirma United Artists
Autor(id) Don McLean
Produtsent Ed Freeman

"American Pie" on USA folkrokklaulja Don McLeani singel tema teiselt stuudioalbumilt "American Pie". Singel anti välja 1971. aasta novembris. See oli USA singlite edetabeli Billboard Hot 100 tipus neli nädalat ning jõudis edetabelites esikohale ka Austraalias, Kanadas ja Uus-Meremaal. 1991. aastal anti singel uuesti välja ja jõudis Suurbritannias 12. kohale.

Laul viitab 3. veebruaril 1959 toimunud lennuõnnetusele ("The Day the Music Died"), milles hukkusid muusikud Buddy Holly, Ritchie Valens ja The Big Bopper. Tegelikult soovis McLean jätta tervikteksti ja fraaside tähenduse kuulajate otsustada. Ta on siiski naljatades öelnud, et "American Pie" tähendab aega, mil ta ei peaks enam kunagi tööd tegema, kuid seda just ei soovi.

McLean kirjutas laulu Cold Springsis (New Yorgi osariigis) ja Philadelphias olles. "American Pie" salvestati 26. mail 1971 ja esialgse versiooni pikkus oli 8 minutit ja 33 sekundit. Singlist on tehtud hiljem mitu kaverit, sh Madonna oma 2000. aastal.

"Weird Al" Yankovic on teinud laulu põhjal "Tähtede sõja"-teemalise paroodialaulu "The Saga Begins".