FANDOM

Ameerika piison
American bison k5680-1
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Imetajad Mammalia
Selts: Sõralised Artiodactyla
Sugukond: Veislased Bovidae
Alamsugukond: Pärisveislased Bovinae
Perekond: Piison Bison
Liik: Ameerika piison
Ladinakeelne nimetus
Bison bison
(Linnaeus, 1758)
Ameerika piison (Bison bison) on pärisveislaste alamsugukonda piisoni perekonda kuuluv veislane.

Esmakordselt kirjeldas seda liiki 1758. aastal Rootsi loodusteadlane Carl von Linné.

Ameerika piison lähedalt sugulane euroopa piisoniga. Ameerika mandri suurim säilinud maismaaloom.

Ameerika piisoni on kaks alamliiki või ökotüüpi. Tasandikupiison (B. b. bison) on suuruselt väiksem ja ümarama küüruga. Metsapiison (B. b. athabascae) on eriti suur ja pikkade sarvedega.

Põhja-Ameerikas elutsev ameerika piison rändas kunagi suure karjana rohtlates, kuid muutus 19. sajandi üleküttimise ja haiguste tõttu väljasuremisohus liigiks. Tänapäeval on tema levila suuresti piiratud, ta elab vaid vähestes rahvusparkides ja kaitsealadel. Ajalooline levila hõlmas kolmnurgana Kanada Suure Karjujärve, Mehhiko Durango osariigi ja USA idaosa Atlandi ookeani äärse ranniku vahelise piirkonna.

1935 Indian Head Buffalo Nickel

1935. aasta viisendine Buffalo nickel — sellist ameerika piisonit kujutavat münti vermiti aastatel 19131938.

US $10 1901

Ameerika piison USA kümnedollarisel aastast 1901

Ameerika piisonit on kujutatud Wyomingi ja Manitoba lipul. Ta on Kansase, Oklahoma ja Wyomingi tunnusloom. Teda on kujutatud ka mitmel USA endistel rahatähel ja mündil.

ViitedEdit