FANDOM

Ameerika laululuik
NPS Wildlife. Trumpeter Swan on Nest
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Hanelised Anseriformes
Sugukond: Partlased Anatidae
Alamsugukond: Hanilased Anserinae
Perekond: Luik Cygnus
Liik: Ameerika laululuik
Ladinakeelne nimetus
Cygnus buccinator
Richardson, 1832

Ameerika laululuik, ka trompetluik (Cygnus buccinator), on haneliste seltsi partlaste sugukonda luige perekonda kuuluv veelind.

Ameerika laululuik elab Põhja-Ameerikas ja ta on Euraasias elava laululuige lähisugulane. Ameerika laululuige suurimad pesitsuspaigad asuvad Alaskal. Ta pesitseb suurte madalate tiikide, puhaste järvede, põliste märgalade ja laiade aeglasevooluga jõgede läheduses ning soodes. Talveks lendavad Kanada lõunaossa ja USA kirdeossa. Ajalooliselt ulatus levila kuni Texase ja Lõuna-Californiani.

Ameerika laululuik on kõige suurem veelind. Kehapikkus on 138–165 cm, kuid isased võivad olla kuni 180 cm pikad. Kaal on tavaliselt 7–13,6 kg. Isased kaaluvad 10,9–12,7 kg ja emased 9,4–10,3 kg. Ta on üks raskemaid linde, kes on lennuvõimeline. Tiivaulatus on 185–250 cm.

Täiskasvanud ameerika laululuige sulestik on üleni valge. Tal on suur, kiilukujuline must nokk, mis on 10,5–12 cm pikk ja on suurim veelindudest. Jalad on hallikasroosad, kuid mõnel linnul võivad olla kollakashallid või isegi mustad.

Ameerika laululuik toitub peamiselt veetaimedest.

Ameerika laululuik elab looduses kuni 24-aastaseks ja vangistuseks kuni 33-aastaseks. Noortel lindudel on ellujäämisvõimalus mitmesuguste ohtude tõtu vaid umbes 40%. Tema mune jahivad paljud kiskjad.

ViitedEdit