FANDOM

AliceSpringsWelcome

Alice Springsi tähis

Australia location map.png
Red pog.png
Alice Springs
Alice Springsi asukoht Austraalias

Alice Springs (idaaranda keeles Mparntwe) on linn Austraalias Põhjaterritooriumil. Asub Austraalia mandri keskosas Darwinist ja Adelaide'ist enam-vähem 1500 km kaugusel. Läbi linna kulgeb Toddi jõgi, mis on enamusel ajal aastas kuivanud.

Nimi Edit

Linn on nime saanud maamõõtja W. W. Millsi abikaasa Lady Alice Toddi ja väikse allika järgi.

Ajalugu Edit

Piirkonna esmaasukad olid arandad. Esimese eurooplasena jõudis piirkonda šoti maadaevastaja John McDouall Stuart oma ekspeditsioonil Kesk-Austraaliasse aastatel 18611862. Linn asutati 1870. aastal.

Geograafia Edit

Linna piirkonnas on kuiv võserik ja rohumaa. Ida- ja lääneosas kulgeb MacDonnelli mäestik.

Kliima Edit

Valitseb ariidne kliima. Õhutemperatuurid võivad kõikuda kuni 28 °C ulatudes. Maksimum õhutemperatuur on suvel 32−36 °C ja miinimum õhutemperatuur talvel 4−8 °C. Linn asub 545 meetrit merepinnast kõrgemal ja selletõttu esineb talvel öökülma. Kõrgeim õhutemperatuur 45,2 °C mõõdeti 3. jaanuaril 1960 ja madalaim õhutemperatuur −7,5 °C 17. juulil 1976, mis on madalaim Põhjaterritooriumil mõõdetud õhutemperatuur. Aastas sajab 286 mm, mille järgi peaks kliima olema poolkõrbeline, kuid kõrge evapotranspiratsiooni tõttu kõrbeline. Aastane sadametehulk on kuude lõikes korrapäratu.

Rahvastik Edit

2010. aasta seisuga oli elanike arv 28 605. 31,5% rahvastikust on austraalased, 22% inglise, 7% iiri, 5% saksa ja 1,7% saksa päritolu. Aborigeene on 6%.

Transport Edit

Alice Springs asub Adelaide'i–Darwini raudtee ääres. Linna läbib Stuarti maantee. Linnast lõunas asub lennujaam.

Alice Springs Panorama

Alice Springsi panoraam

Välislingid Edit