FANDOM

Alice Brady 1916

Alice Brady (1916)

Alice Brady (sünninimi Mary Rose Brady; 2 X 1892 New York – 28 X 1939 New York) oli USA näitleja. Ta alustas karjääri tummfilmiajastul, kuid jätkas seda teatritöö kogemuste toel edukalt ka helifilmides.

Alice Brady oli teatrilavastaja William A. Brady tütar. Pärast muusikakooli New England Conservatory of Music lõpetamist alustas ta karjääri teatris, debüteerides 1910. aastal Broadway näidendis "The Mikado". Esimese filmirolli tegi ta 1914. aastal linateoses "As Ye Sow". Erinevalt paljude teiste tummfilminäitlejatega ei lõppenud tema filmikarjäär helifilmide saabumisel. Brady üks tuntuim filmiroll on filmis Angelica Bullockina filmis "Minu mees Godfrey" ("My Man Godfrey"; 1936), mille eest sai ta parima naiskõrvalosatäitja Oscari nominatsiooni. Aasta hiljem võitis ta selles kategoorias Oscari rolli eest filmis "In Old Chicago" (1937). Tema viimane filmiroll oli John Fordi lavastatud filmis "Young Mr. Lincoln" (1939).

Tal on filmikarjääri eest Hollywoodi kuulsuste alleel omanimeline täht.

Brady abiellus 1919. aastal James Crane'iga, kuid abielu lõppes lahutusega 1922. aastal. Neil oli üks laps. Brady suri vähki 1939. aastal vaid viis päeva enne 47-aastaseks saamist.