FANDOM

Alberto vargas young

Alberto Vargas New Yorgis umbes 1919. aastal

The Sin of Nora Moran FilmPoster

Alberto Vargas loodud filmi "The Sin of Nora Moran" plakat

Alberto Vargas (9 II 1896 Arequipa – 30 XII 1982 Los Angeles) oli Peruu päritolu USA kunstnik, keda tuntakse eeskätt pin-up tüdrukuid kujutavate illustratsioonide poolest. Teda peetakse kõige kuulsamaks selle ala kunstnikuks. Tema töid on müüdud mitme saja tuhande dollari eest.

Vargas õppis enne Esimest maailmasõda Šveitsis. 1916 kolis ta USA-sse. Euroopas olles sattus talle kätte Prantsuse ajakiri La Vie Parisienne, mille esikaane oli loonud Raphael Kirchner, kellelt sai Vargase hilisemaks tööks inspiratsiooni.

Esmalt töötas Vargas New Yorgis Ziegfeld Follies'i juures ja paljudes Hollywoodi stuudiotes. Üks tema esimesi töid oli joonistus Olive Thomasest. Vargase tuntuim filmitöö oli filmi "The Sin of Nora Moran" (1933) jaoks loodud plakat, millel poseeris poolalasti Zita Johanni. Seda plakatit on nimetatud ka üheks kõigi aegade parimaks filmiplakatiks.[1]

Ta saavutas laiema tuntuse 1940. aastatel, mil ta lõi Teise maailmasõja ajal ikoonilisi pin-up joonistusi ajakirjale Esquire. Need joonistused oli tuntud "Vargase tüdrukute" nime all. Ameerika lennukitele kujutatud joonistused andsid omakorda inspiratsiooni paljudele teistel kunstnikele, näiteks George Petty.

"Vargase tüdrukud" tekitasid aga mitmel pool pahameelt ja seetõttu kaevati ajakiri ka kohtusse. USA Postiteenus tahtis sellised esikaaned keelustada. Kohtuotsuses leiti, et need ei kahjustada siiski üldsuse moraali. Esquire võitis kohtuprotsessi.

1960. aastatel hakkas tema pin-up joonistusi kasutama ajakiri Playboy. Tema töid esitleti ka mitmel pool maailmas.

Pärast oma abikaasa Anna Mae surma 1974. aastal lõpetas ta joonistamise. Mae oli olnud tema modell ja asjaajaja, igati tema muusa. 1978. aastal avaldatud autobiograafia tekitas uuesti huvi tema tööde vastu ja Vargas otsustas illustraatori karjääri osaliselt jätkata. Ta tegi veel näiteks esikaanepildi The Carsi albumile "Candy-O" (1979) ja Bernadette Petersi kahele plaadile. Vargas suri 1982. aastal 86-aastasena insulti.

Paljud tema tööd on paigutatud Spenceri kunstimuuseumi Kansase Ülikooli juures.

2003. aastal müüdi tema joonistus "Trick or Treat" oksjonil 71 600 dollari eest.

Viited Edit