FANDOM

Map of California highlighting Alameda County

Alameda maakonna asukoht Californias

Oakland Court House California USA2

Alameda maakonna kohtumaja Oaklandis

Alameda maakond on maakond USA-s California osariigis. Maakonna halduskeskus ja suurim linn on Oakland. Pindala on 2126 km². Veepindala on 216 km².

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 1 647 704. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 1 510 271. Alameda maakond on elanike arvult osariigi seitsmes maakond.

Ajalugu Edit

Esimeste eurooplasetena külastasid piirkonda hispaanlased 20. märtsil 1772 Bautista ekspeditsiooni käigus, milles osalesid leitnant Pedro Fages ja frantsiskaani misjonär Juan Crespí. Enne eurooplaste saabumist piirkonnas elanud indiaanlased nimetasid seda ala Oroysom'ks.

Alameda maakond moodustati 25. märtsil 1853 Contra Costa ja Santa Clara maakonna osadest. "Alameda" tähendab hispaania keeles 'koht, kus pappel kasvab'. 1856. aastal hävitas maavärin maakonna algse keskuse Alvarado kohtumaja ning maakonna keskus viidi üle San Leandrosse. 23. septembril 1868 asutati Berkeleys California Ülikool. 1873. aastal sai maakonna keskuses Oakland.

1906. aastal tabas Oaklandi lähedal asuvat San Franciscot 7,9-magnituudine maavärin, sellele järgnenud tulekahjus hukkus hinnanguliselt üle 3000 inimese. Kodu kaotas umbes 250 000 inimest. Kuna peaaegu kogu linn oli hävitatud, kolis suur hulk inimesi muudesse California osariigi piirkondadesse. Eriti kiiresti kasvas Oaklandi elanike arv. 1900. ja 1910. aasta vahel kasvas maakonna elanike arv 89%.

Geograafia Edit

Sfbaybridge at night

Oaklandi ja San Franciscot ühendav San Francisco–Oakland Bay Bridge

Alameda maakond asub San Francisco lahe idakaldal ja hõlmab enamiku sellest alast. Maakonnas valitseb üldjuhul tüüpiline California kliima.

Maakonnas paikneb 32 järve, millest osad on tehisjärved.

Maakonna kõrgeim koht on Discovery Peak (1171 m). Teine kõrgeim mäetipp on Rose Peak, mis on Discovery Peak'ist veidi madalam 1163 m. Lisaks asuvad maakonnas madalad mäeahelikud Coyote Hills ja Berkeley Hills, millest viimasel hävisid 2010. aasta mais puhkenud tulekahju tõttu paljud elamud. Piirkonda läbib Haywardi murrang, mis põhjustas 1868. aastal maavärina.

Loodus Edit

Arctostaphylos pallida

Haruldane Arctostaphylos pallida kasvab peale Alameda maakonna ainult veel ühel alal

Alameda maakonnas leidub mitut haruldast taimeliiki. Kanarbikuline Arctostaphylos pallida kasvab maakonnas asuvas Huckleberry Ridge'is ja lisaks Sobrante Ridge Regional Parkis Contra Costa maakonnas.

Maakonnas leidub ka näsiniineliste sugukonda kuuluv põõsastaim Dirca occidentalis, mis kasvab ainult San Francisco lahte ümbritsevatel aladel.

Clarkia franciscana on pajulilleline, mis kuulub ohustatud liikide hulka. Seda on leitud vaid kahest kohast San Francisco lahe piirkonnas.

Naabermaakonnad Edit

Kaitsealad Edit

Maakonnas asub osaliselt Don Edwards San Francisco Bay National Wildlife Refuge, Eden Landing Ecological Reserve ja Emeryville Crescent State Marine Reserve.

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud Alameda maakonnas 154 objekti.

Rahvastik Edit

Linnad ja asulad Edit

Suurimad linnad Edit

Tabelis on toodud maakonna linnad, mille elanike arv on üle 20 000.

Nr Linn Elanikke (2016)
1 Oakland 420 005
2 Fremont 233 136
3 Hayward 158 937
4 Berkeley 121 240
5 San Leandro 90 465
6 Livermore 89 115
7 Pleasanton 82 270
8 Alameda 78 906
9 Union City 75 322
10 Dublin 59 583
11 Newark 45 810

Endised vallad Edit

Map of Alameda County 1878 LARGE

Alameda maakonna kaart (1878), märgitud kuus valda

  • Oaklandi vald – likvideeriti hiljem Berkeley ja Albany vahel
  • Alameda vald
  • Brooklyni vald
  • Edeni vald
  • Washingtoni vald
  • Murray vald

Maanteed Edit

Välislingid Edit