FANDOM

Morocco relief location map.jpg
Red pog.png
Rahvuspargi asukoht Marokos

Al Hoceima rahvuspark on rahvuspark Maroko põhjaosas Vahemere rannikul Al Hoceima linna lähedal. Selle pindala on 470 km², millest 196 km² moodustab meri.

Rahvuspark loodi 2004. aastal.

Al Hoceima rahvuspark hõlmab suure osa Põhja-Maroko puutumata rannikust, samuti jäävad rahvuspargi piiridesse kaljused rannajärsakud ja mägine sisemaa. Rahvuspark asub Er-Rifi mägedes.

Alhucemas (9)

Al Hoceima rahvuspargi rannikuala

Al Hoceima rahvuspargis on loetletud 110 liiki soontaimi. Puuliikidest on esindatud vahemere küpress (Cupressus sempervirens), aleppo mänd (Pinus halepensis), mastiksipistaatsia (Pistacia lentiscus), harilik jaanikaunapuu (Ceratonia siliqua), värvitamm (Quercus coccifera), kääbuspalm (Chamaerops humilis) ja harilik kreektürn (Ziziphus jujuba). Kaljude vahel kasvavad rohttaimed ja põõsad, pakkudes elupaike rahvuspargi loomastikule.

Palju on merelinde, neist ühed arvukamad on kalakotkad (Pandion haliaetus). Vahemere rannikul võib kohta kolme liiki delfiinlasi: tavadelfiini (Delphinus delphis), afaliini (Tursiops truncatus) ja vööt-eeldelfiini (Stenella coeruleoalba). Mereäärsed koopad pakuvad varjupaiku ohustatud vahemere munkhülgele (Monachus monachus). Samuti esinevad piirkonnas merikilpkonn (Caretta caretta), nahkkilpkonn (Dermochelys coriacea) ja roheline merikilpkonn (Chelonia mydas) ning üle 100 liigi kalu.