FANDOM

8Mezzo

Filmiplakat

"" (itaalia "Otto e mezzo", 'kaheksa ja pool') on 1963. aasta Itaalia film. Filmi lavastas Federico Fellini. Filmi käsikirja lõid koos Felliniga Tullio Pinelli, Ennio Flaiano ja Brunello Rondi. Filmi peaosas mängib Marcello Mastroianni Guido Anselmi, kuulsat Itaalia filmilavastajat. Teistes osades mängivad Claudia Cardinale, Anouk Aimée ja Sandra Milo.

Film on mustvalge. Filmi operaator on Gianni Di Venanzo, muusika on loonud Nino Rota ning kostüümid ja filmikujunduse loonud Piero Gherardi.

Filmi pealkiri viitab Fellini valminud kaheksale ja poolele filmile. Fellini oli enne seda filmi valminud kuus filmi, kaks lühifilmi ja koostöös filmilavastaja Alberto Lattuadaga valminud film, mida loetakse tema "pooleks" filmiks.

"8½" võitis kaks Oscari: parima võõrkeelse filmi ja mustvalge filmi parimate kostüümikujunduse kategoorias. See on kõrgelt tunnustatud ja hinnatud mõjukas klassikaline film.

Briti Filmiinstituut ajakiri Sight & Sound valis filmi 2012. aastal kõigi aegade parimate filmide seas 10. kohale.

Välislingid Edit