FANDOM

2020. aasta (MMXX) on 21. sajandi 20. aasta.

Sündmused Edit

Poliitika ja maailmasündmused Edit

Mikhail Mishustin (2018)

Mihhail Mišustin

  • 16. jaanuar – Pärast Dmitri Medvedev ametist lahkumisest määrati Venemaa peaministiks Mihhail Mišustin.
  • 18. jaanuar – Liibanoni pealinnas Beirutis puhkesid ulatuslikud kokkupõrked meeleavaldajate ja julgeolekujõudude vahel, kokku sai hinnanguliselt vigastada 400 inimest.
  • 31. jaanuar – Suurbritannia lahkus Euroopa Liidust ja alustas 11 kuu pikkust üleminekuperioodi.
  • 3. veebruar – Malawi konstitutsioonikohus tühistas 2019. aasta mais toimunud presidendivalimiste tulemused ja andis korralduse läbi viia uued valimised.
  • 5. veebruar – USA Senat mõistis president Donald Trumpi õigeks talle esitatud süüdistustes ja lõpetas sellega menetluse presidendi umbusaldamiseks.
  • 8. veebruar – Iirimaa üldvalimistel ei saavutanud ükski erakond parlamendis enamust.
  • 22. veebruar – Lõuna-Sudaanis lõppes kuus aastat kestnud kodusõda.
  • 23. veebruar – Indias Delhis algasid meeleavaldused kodakondsusseaduse vastu, milles hukkus 53 sai vigastada veel üle 200 inimese.
  • 29. veebruar – Ameerika Ühendriigid ja Afganistani islamistlik äärmusliikumine Taliban allkirjastasid rahuleppe, mis looks raamistiku Afganistani sõja lõpetamiseks.
Muhyiddin Yassin cropped

Muhyiddin Yassin

A man stands on a burned out car on Thursday morning as fires burn behind him in the Lake St area of Minneapolis, Minnesota (49945886467)

Massirahutused USA-s Minneapolises

Lee Hsien Loong June 2018

Lee Hsien Loong

Terrorirünnakud ja muud rünnakud Edit

Tehnika ja teadussaavutused Edit

  • 13. jaanuar – Teadlased teatasid Murchisoni meteoriidist seitsme miljardi aasta vanuse tähetolmu avastamisest. Tegemist on vanima Maalt avastatud materjaliga.[1]
  • 11. märts – Paleontoloogid teatasid teadaolevalt väikseima dinosauruse Oculudentavis'e avastamisest.
  • 18. märts – Paleontoloogid teatasid teadaolevalt vanima, mesosoikumi lõpus elanud tänapäevase linnuliigi Asteriornis maastrichtensis'e avastamisest.
  • 6. mai – Astronoomid teatasid esimese musta augu avastamisest palja silmaga näha olevas tähesüsteemis.
SpaceX Demo-2 Launch (NHQ202005300041)

Crew Dragoni start

Õnnetused ja katastroofid Edit

  • 1. jaanuar – Indoneesia pealinna Jakartat ja selle ümbrust tabanud äkktulvades hukkus 66 inimest.
  • 12. jaanuar – Filipiinidel hakkas purskama Taali vulkaan, mille tagajärjel suleti Manila rahvusvaheline lennujaam.
  • 17.–29. jaanuar – Brasiilia kaguosas tabanud üleujutustes ja maalihetes hukkus vähemalt 70 inimest.
  • 24. jaanuar – Türgis Elazığis toimunud 6,7-magnituudilises maavärinas hukkus vähemalt 29 ja sai vigastada üle 1000 inimese.
  • 26. jaanuar – USA-s California osariigis Los Angelese lähedal toimunud helikopteriõnnetuses hukkus üheksa inimest, teiste seas korvpalliajaloo üks silmapaistvamaid mängijaid Kobe Bryant koos oma tütrega.
  • 4.–5. veebruar – Türgis Vani provintsis toimunud kahes laviinis hukkus vähemalt 41 inimest.
  • 2.–3. märts – USA-s Tennessee osariigi asuvat Nashville'i ja selle ümbrust tabanud tornaadode laines hukkus 25 inimest.
Harold 2020-04-06 1125Z

Tsüklon Harold

  • 6. aprill – Saalomoni Saari, Vanuatut ja Tongat tabas tsüklon Harold, mille tagajärjel hukkus vähemalt 30 inimest.
  • 12.–13. aprill – USA kaguosa tabanud tornaadode laines hukkus 32 inimest.
  • 7. mai – Indias Andhra Pradeshi osariigis põhjustas gaasileke 13 inimese surma ja tekitas tervisekahjustusi veel üle 1000 inimesele.
  • 10. mai – Iraani mereväe fregatt "Jamaran" tabas õppuste ajal eksikombel raketiga tugilaeva "Konarak", hukkus 19 inimest.[3]
Amphan 2020-05-19 0520Z

Tsüklon Amphan

Ettevõtlus ja majandus Edit

Õigus ja kuritegevus Edit

  • 24. veebruar – Endine filmiprodutsent Harvey Weinstein mõisteti süüdi kahes seksuaalkuriteos.
Van Gogh - The Parsonage Garden at Nuenen

"Nueneni pastoraad aed kevadel"

Keskkond ja tervishoid Edit

Coronaviruses 004 lores

Koroonaviirus elektronmikroskoobi all vaadelduna

Norilsk oil spill may 31 2020 sentinel-2 esa

Norilski keskkonnareostus

Sport Edit

Muusika Edit

  • 26. jaanuar – 62. Grammy auhindade jagamisel võidutses Billie Eilish neljas tähtsaimas kategoorias: parim uus artist, parim laul, parim salvestis ja parim album.

Filmindus Edit

  • 9. veebruar – 92. Oscarite jagamisel võitis enim auhindu Lõuna-Korea film "Parasiit" ("Parasite"), sh parima filmi ja parima lavastaja kategoorias.

Surnud Edit

Kirk and Michael Douglas -1969

Kirk Douglas

Hosni Mubarak ritratto

Hosni Mubarak

KennyRogers0042-rededit

Kenny Rogers

Bill Withers 1976

Bill Withers

Shirley Knight 1960s

Shirley Knight

Little Richard (1967)

Little Richard

Jerry Sloan 1969 publicity photo

Jerry Sloan

Carlos Ruiz Zafón - 002

Carlos Ruiz Zafón

Ennio Morricone Cannes 2007

Ennio Morricone

Olivia de Havilland still

Olivia de Havilland

Alan Parker (Director), London, 2012

Alan Parker

ViitedEdit

Aasta 2020
◄◄ | | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | | ►►