FANDOM

2016. aasta (MMXVI) oli 21. sajandi 16. aasta.

Sündmused Edit

Poliitika ja maailmasündmused Edit

Tsai-Ing-Wen-croppedv2

Tsai Ing-wen, Taiwani president

Sigmundur Davíð Gunnlaugssonin Oct, 2014

Sigmundur Davíð Gunnlaugsson

Володимир Гройсман (cropped)

Volodõmõr Groisman

Dilma Rousseff - foto oficial 2011-01-09

Dilma Rousseff

David cameron annouces resignation

David Cameron

Juan Manuel Santos and Lula (cropped)

Juan Manuel Santos

Donald Trump by Gage Skidmore 10

Donald Trump

Bill English September 2016

Bill English

Terrorirünnakud ja muud rünnakud Edit

  • 2. jaanuar – India Pathankoti õhuväebaasile tehtud terrorirünnakus hukkus seitse julgeolekutöötajat.
  • 12. jaanuar – Türgis İstanbulis toimunud enesetapurünnakus hukkus 14 inimest.
  • 14. jaanuar – Indoneesias Jakartas hukkus ISISe korraldatud pommiplahvatustes ja tulistamises kaks tsiviilisikut ja viis ründajat.
  • 16. jaanuar – Pärast seda, kui relvastatud mehed oli Burkina Fasos Ouagadougous eelneval õhtul ühes restoranis üle 170 inimese pantvangi võtnud, tõid valitsuseväed pantvangikriisile lõpu. Kokku hukkus pantvangikriisis 30 inimest.
  • 20. jaanuar – Pakistanis rünnati Charsadda linnas asuvat Bacha Khani Ülikooli, 22 inimest hukkus.
  • 17. veebruar – Türgis Ankaras toimunud autopommirünnakus hukkus 30 ja sai vigastada 60 inimest.
  • 13. märts – Elevandiluurannikul Grand-Bassami rannakuurordis toimunud tulistamises hukkus 18 inimest.
  • 13. märts – Türgis Ankaras toimunud autopommiplahvatuses hukkus 37 ja sai vigastada 127 inimest.
  • 22. märts – Belgias Brüsseli lennujaamas ja metroos toimunud plahvatustes hukkus 35 ja sai vigastada 340 inimest.
  • 27. märts – Pakistanis Lahores toimunud enesetapurünnakus hukkus 75 ja sai vigastada 340 inimest. Rünnak oli suunatud ülestõusmispühi tähistavate kristlaste vastu.
  • 29. märts – Egiptuses kaaperdati EgyptAirile kuulunud reisilennuk Airbus 320. Lennuki kaaperdanud mees sundis lennuki lendama Küprosele, kus ta alistus sealsetele võimudele.
  • 19. aprill – Afganistanis Kabulis toimunud rünnakus 64 ja sai vigastada üle 360 inimese.
  • 11. mai – Iraagis Bagdadis toimunud kolmes enesetapurünnakus hukkus vähemalt 103 ja sai vigastada ligi 165 inimest.
  • 7. juuni – İstanbuli kesklinnas korraldati hommikuse tipptunni ajal autopommiplahvatus, mille sihtmärk oli politseibuss. Rünnakus hukkus vähemalt 11 inimest.
  • 28. juuni – İstanbuli Atatürgi lennujaamas toimunud enesetapurünnakus ja tulistamises hukkus 45 inimest ja sai viga üle 230.
  • 1. juuli – Bangladeshi pealinnale Dhakale tehtud terrorirünnakus hukkus vähemalt 20 inimest.
  • 3. juuli – Bagdadis toimunud kahes pommiplahvatuses hukkus vähemalt 218 inimest.
  • 14. juuli – Vähemalt 80 inimest hukkus, kui Prantsusmaal Nice'is sõitis veoauto rahvuspüha tähistanud rahva hulka.
  • 22. juuli – Relvastatud isik avas Müncheni kaubanduskeskuse lähedal tule ja tappis üheksa inimest.
  • 23. juuli – Islamiriigi enesetaputerroristid ründasid Afganistanis Kabulis toimunud rahumeelset meeleavaldust, tappes vähemalt 80 inimest ja haavates 260.
  • 26. juuli – Jaapanis Sagamiharas asuvas puuetega inimeste hooldekodus toimunud pussitamises hukkus vähemalt 19 inimest ja sai vigastada 26.
  • 8. august – Pakistanis Quettas toimunud enesetapurünnakus ja tulistamises hukkus vähemalt 70 inimest.
  • 20. august – Lõuna-Türgi linnas Gaziantepis hukkus vähemalt 66 inimest, kui enesetaputerrorist õhkis ennast keset pulma.
  • 2. september – Filipiinide lõunaosa linna Davao turule tehtud pommirünnakus hukkus vähemalt 14 inimest ja sai vigastada 70.
  • 9. oktoober – Sõdijad ründasid Myanmaris politsei piiripunkti, tappes üheksa inimest, ning mille järjel algas intensiivne rohingjade tagakiusamine.
  • 24. oktoober – Pakistanis Quettas hukkus politseikooli vastu tehtud rünnakus üle 60 inimese.
  • 24. november – Iraagis Al-Ḩillahis toimunud autopommiplahvatuses hukkus üle 100 šiiidi palveränduri.
Terroranschlag-Berlin-Breitscheidplatz-2016 (2) (31731061626)

Berliini jõuluturg pärast rünnakut

  • 10. detsember – Türgis İstanbulis jalgpallistaadioni juures toimus kaks pommiplahvatust, milles hukkus kokku 38 inimest ja sai vigastada veel 155 inimest.
  • 11. detsember – Egiptuses Kairos koptide katedraalis jumalateenistuse ajal toimunud pommiplahvatuses hukkus vähemalt 27 ja sai vigastada veel 47 inimest.
  • 19. detsember – Berliinis toimunud terrorirünnakus hukkus 12 ja sai vigastada inimest, kui veoauto sõitis jõuluturul inimeste sekka.

Tehnika ja teadussaavutused Edit

Total Solar Eclipse, 9 March 2016, from Balikpapan, East Kalimantan, Indonesia

Täielik päikesevajutus Indoneesias Balikpapanis vaadatuna

Solar Impulse SI2 pilote Bertrand Piccard Payerne November 2014

Solar Impulse 2

OSIRIS-REx Artist’s conception

Kunstniku kujutlus OSIRIS-REx'ist

Õnnetused ja katastroofid Edit

January 2016 United States winter storm 2016-01-23 0715Z (alternate)

USA lumetorm 23. jaanuari satelliitfotol

  • 14. jaanuar – Orkaan Alex sai esimeseks Atlandi ookeanis jaanuarikuus moodustunud orkaaniks pärast 1938. aastat.
  • 22. jaanuar – Ameerika Ühendriikide idaosa tabanud lumetormi tõttu hukkus vähemalt 17 inimest ja katkes liiklus.
  • 25. jaanuar – Ida-Aasia tabanud külmalaine tõttu suri üle 100 inimest, kellest suurem osa Taiwanis.
  • 3. veebruar – Somaalia lennufirma Daallo Airlinesi lennul 159 toimus lennukis Airbus A321 pommiplahvatus. Lennuk suutis maanduda, kuid üks inimene hukkus.
  • 6. veebruar - Taiwani tabas 6,4-magnituudine maavärin, hukkus 117 inimest.
  • 9. veebruar – Saksamaal Bad Aiblingi lähedal toimunud kahe reisirongi kokku põrkes hukkus 12 ja vigastada veel 85 inimest.
Winston 2016-02-20 0130Z

Tsüklon Winston 20. veebruaril

  • 20. veebruar – Fidži saari tabas riigi ajaloo võimsaim troopiline tsüklon Winston, mis tekitas ulatuslikku kahju ja mille tõttu hukkus 44 inimest.
  • 24. veebruar – Nepalis kukkus alla Tara Airile kuulunud väikelennuk. Kõik lennuki pardal olnud 23 inimest hukkusid.
  • 28. veebruar – Venemaal Vorkuta lähedal kivisöekaevanduses toimunud plahvatuses hukkus 36 inimest.
  • 19. märts – Venemaal Rostovis Doni ääres kukkus lennuväljal maandumiskatsel alla Flydubaile kuulunud reisilennuk Boeing 737. Kõik lennuki pardal olnud 62 inimest hukkusid.
  • 31. märts – Indias Kolkatas varises kokku sildristimik, hukkus 27 ja sai vigastada 80 inimest.
  • 10. aprill – Indias Kollamis hindu templis toimunud tulekahjus hukkus 107 ja sai vigastada üle 350 inimese.
  • 16. aprill – Jaapani Kyūshū saart tabanud kahes maavärinas hukkus 50 ja sai vigastada üle 3000 inimese.
  • 16. aprill – Ecuadori tabanud 7,8-magnituudine maavärinas hukkus 668 inimest.
  • 25. aprill – Suurbritannias jõudis vandekohus teise juurdluse järel otsusele, et 1989. aastal 96 inimelu nõudnud Hillsborough' staadioni katastroofi põhjustasid politsei vead.
  • 26. aprill – India riiklik loodusloomuuseum New Delhis ja selle kõik kollektsioonid hävisid tulekahjus.
  • 29. aprill – Norras Bergeni lähedal toimunud helikopteriõnnetuses hukkus 13 inimest.
Landscape view of wildfire near Highway 63 in south Fort McMurray (cropped)

Metsatulekahju Fort McMurrays

  • 3. mai – Metsatulekahju tõttu evakueeriti Kanadas Fort McMurrays üle 88 000 inimese. Tules hävis üle 2400 hoone.
  • 19. mai – Pariisis Kairosse teel olnud EgyptAiri lennuk Airbus A320-232 kukkus 66 inimesega pardal Vahemeres alla.
  • 20. mai – Tsüklon Roanu tekitatud üleujutuste ja maalihete tõttu hukkus Sri Lankas ja Bangladeshis vähemalt 90 inimest ja jäi kadunuks üle 130.
  • 3. juuni – Lääne- ja Kesk-Euroopat tabanud tulvades hukkus üle 20 inimese.
  • 23. juuni – Hiina Jiangsu provintsi tabanud tornaados hukkus vähemalt 98 ja sai vigastada ligi 800 inimest.
  • 25. juuni – Ameerika Ühendriikide Lääne-Virginia osariiki tabanud tulvades hukkus vähemalt 23 inimest.
  • 4. juuli – Hiinas Jangtse jõe kallastel hukkus vihmade tingitud üleujutustes vähemalt 180 inimest.
  • 12. juuli – Itaalias Andria linna lähedal toimunud kahe rongi kokkupõrkes hukkus vähemalt 23 inimest.
  • 30. juuli – USA-s Texase osariigis Lockharti lähedal kuumaõhupalliga toimunud õnnetuses hukkus 16 inimest.
  • 1. august – Üleujutuste tõttu hukkus Indias Assami osariigis 28 inimest ja mõjutas 1,6 miljonit teist ning vee alla jäi UNESCO maailmapärandi nimistusse kuuluv Kaziranga rahvuspark.
  • 7. august – Makedoonia loodeosa tabanud tulvades hukkus vähemalt 21 inimest.
Earl 2016-08-03 2245Z

Orkaan Earl

  • 7. august – Orkaani Earl põhjustatud maalihketes hukkus Mehhikos vähemalt 41 inimest.
  • 12. august – Üleujutustes USA-s Louisiana oariigis hukkus vähemalt 12 inimest.
BluecutFire

California maastikupõleng

  • 16. august – Maastikupõleng 150 km² suurusel alal USA-s California osariigis sundis kodudest lahkuma üle 82 000 inimese.
  • 24. august – Kesk-Itaaliat tabanud maavärinas magnituudiga 6,0 hukkus vähemalt 290 inimest.
  • 16. september – Hiinat, Taiwani ja Filipiine tabanud taifuuni Meranti tõttu hukkus vähemalt 30 inimest.
  • 5. oktoober – Orkaan Matthew tõttu hukkus ligi 600 inimest, kellest enamus Haitil.
  • 21. oktoober – Vähemalt 70 inimest sai surma ja ligi 600 vigastada, kui rong sõitis Kamerunis rööbastelt maha.
  • 9. november – Seitse inimest hukkus ja 62 sai vigastada, kui Londonis Croydonis sõitis tramm rööbastelt maha.
  • 14. november – Uus-Meremaa Lõunasaart tabas 7,8-magnituudine maavärin epitsentriga Kaikoura lähedal, mille järel anti tsunamihoiatus, ning mis põhjustas ulatuslikke purustusi, hukkus vähemalt kaks inimest.
  • 20. november – Vähemalt 150 inimese hukkus, kui Indias Pukhrayanis sõitis rong rööbastelt maha.
  • 25. november – Vähemalt 44 inimest hukkus, kui Iraanis Semnani ja Damghani linna vahel põrkasid kokku kaks reisirongi.
  • 28. november – Colombias Medellínis kukkus alla lennuk, mis kandis Brasiilia jalgpalliklubi Associação Chapecoense de Futeboli meeskonda, hukkus 71 inimest.
  • 2. detsember – USA-s California osariigis Oaklandis endises laohoones toimunud tulekahjus hukkus 36 inimest.
  • 6. detsember – Indoneesia Acehi provintsi tabanud 6,5-magnituudilise maavärina tagajärjel hukkus üle 100 inimese.
  • 7. detsember – Pakistani põhjaosa mägedes Haveliani lähedal kukkus alla reisilennuk 47 inimesega pardal. Õnnetuses hukkusid kõik pardal viibinud.
  • 10. detsember – Bulgaarias Hitrinos sõitis teelt välja ja plahvatas kaubarong. Õnnetuses hukkus 7 ja sai vigastada 29 inimest.
  • 10. detsember – Nigeeria Uyo linnas toimunud kirikuvaringus hukkus kohalike võimude andmetel 27 inimest, teistel andmetel oli hukkunuid üle 100.
  • 20. detsember – Mehhikos Tultepecis ilutulestikuturul toimunud plahvatuses hukkus vähemalt 32 inimest ja sai vigastada üle 50 inimese.
  • 21. detsember – Venemaal Irkutskis toimunud metanoolimürgituses hukkus umbes 50 inimest.
  • 25. detsember – Venemaal Sotši lähedal kukkus alla reisilennuk Tupolev Tu-154, hukkusid kõik 92 pardal viibinud inimest, teiste seas 64 Aleksandrovi nimeline laulu- ja tantsuansambli liiget.

Ettevõtlus ja majandus Edit

  • 3. aprill – Seoses Panama dokumentide skandaaliga lekkisid avalikkusele 214 488 offshore-firma andmed.
  • 4. aprill – USA ravimiettevõtte Pfizer jättis seoses sedusemuudatusega pooleli 160 miljardi dollarise Allergani ülevõtmistehingu.
  • 14. aprill – Argentina valitsus emiteeris pärast 15-aastast pausi taas rahvusvahelisi võlakirju.
  • 13. juuni – Microsoft ostis 26,2 miljardi dollari eest sotsiaalvõrgustiku LinkedIn.
  • 8. november – Indias võeti käibelt panagatähed nimiväärtustega 500 ja 1000 ruupiat. Selle tagajärjel tekkis mitu nädalat kestnud sularahapuudus ning mis tõi kaasa märkimisväärseid häireid kogu riigi majanduses.

Õigus ja kuritegevus Edit

Kunst ja kultuur Edit

Sport Edit

2016 Summer Olympics opening ceremony 1035300-05082016- v9a2067 04.08.16

2016. aasta suveolümpiamängude avatseremoonia

Muusika Edit

ESC2016 winner's press conference 02 (cropped)

Džamala

Tähtsamad 2016. aastal ilmunud albumid Edit

Filmindus Edit

Enam piletitulu teeninud filmid 2016. aastal Edit

Suurima piletituluga filmid 2016. aastal
Koht Pealkiri Levitaja Piletitulu
1. "Kapten Ameerika: Kodusõda" ("Captain America: Civil War") Disney $1 153 304 495
2. "Kalatüdruk Dory" ("Finding Dory") $1 027 771 569
3. "Zootopia" ("Zootopia") $1 023 784 195
4. "Džungliraamat" ("The Jungle Book") $966 550 600
5. "Lemmikloomade salajane elu" ("The Secret Life of Pets") Universal $875 415 307
6. "Batman vs Superman: Õigluse koidik" ("Batman v Superman: Dawn of Justice") Warner Bros. $873 260 194
7. "Deadpool" ("Deadpool") 20th Century Fox $783 112 979
8. "Fantastilised elukad ja kust neid leida" ("Fantastic Beasts and Where to Find Them") Warner Bros. $746 145 251
9. "Suitsiidisalk" ("Suicide Squad") $745 600 054
10. "Doktor Strange" ("Doctor Strange") Disney $656 497 833

Surnud Edit

Glenn Frey

Glenn Frey

Oefeninterland Nederland tegen Argentinie 4-1; nr. 6, 7 Cruyff, kop

Johan Cruijff

Prince

Prince

Muhammad Ali NYWTS

Muhammad Ali

Nina Ponomaryova 1960

Nina Ponomarjova

Gene Wilder 1970

Gene Wilder

Shimon Peres, WJC Plenary Assembly, 2009

Shim'on Peres

King Bhumibol Adulyadej 2010-9-29

Bhumibol Adulyadej

Leonard Cohen 2187

Leonard Cohen

Lupita Tovar Argentinean Magazine AD

Lupita Tovar

Fidel Castro5 cropped

Fidel Castro

John Glenn Low Res

John Glenn

George Michael

George Michael

Aasta 2016
◄◄ | | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | | ►►