FANDOM

2014. aasta (MMXIV) oli 21. sajandi 14. aasta.

Sündmused Edit

Poliitika ja maailmasündmused Edit

  • 16. märts – Krimmi Autonoomse Vabariigis toimunud rahvahääletusel toetasid hääletajad ülekaakult Venemaaga ühinemist.
  • 19. juuni – Hispaanias asus oma isa Juan Carlos I tagasiastumise tõttu troonile Astuuria prints Felipe, kellest sai kuningas Felipe VI.
  • 8. juuli – Vastuseks kolme Iisraeli teismelise röövimise ja tapmise eest alustas Iisrael Hamasi valitsuse kontrolli oleva Gaza tsoon vastu sõjaväelist operatsiooni.
  • 30. august – Lesotho peaminister Tom Thabane pages Lõuna-Aafrikasse, väites, et riigi armee on alustanud riigipööret.
  • 18. september – Šotimaa hääletas Suurbritanniast iseseisvumise vastu.
  • 9. august – USA-s Missouri osariigis Fergusonis tappis valge politseinik 18-aastase afroameeriklasest mehe, mille järel puhkesid linnas ulatuslikud meeleavaldused ja rahutused.

Terrorirünnakud ja muud rünnakud Edit

Tehnika ja teadussaavutused Edit

  • 7. veebruar – Teadlased teatasid Inglismaal Norfolki krahvkonnast teadaolevalt seni vanimate väljaspool Aafrikast avastatud 800 000 aasta vanuste inimlaste jalajälgede avastamisest.
Kepler186f-ArtistConcept-20140417

Kunstniku kujutlus eksoplaneedist Kepler-186f

Õnnetused ja katastroofid Edit

  • 6. jaanuar – Lumetormiga kaasnenud ulatuslik külmalaine Kanadas ja USA-s, kui kõigis 50 osariigis langes õhutemperatuur alla 0 °C, sh Hawaiil. Külmarekordeid registreeriti Green Bays (–28 °C), Chicagos (–27 °C) jm, Kanadas küündis tuule-külma indeks –46 °C-ni.
  • 8. märts – Kuala Lumpurist Pekingisse teel olnud Malaysia Airlinesi lennuk 239 inimesega pardal jäi kadunuks.
  • 22. märts – USA-s Washingtoni osariigis Oso asula lähedal toimunud riigi ohvriterohkeima maalihkes hukkus 43 inimest.
  • 16. aprill – Lõuna-Korea praamlaev MV Sewol uppus Donggeochado saare lähedal. 476 reisijast hukkus ligi 300.
  • 15. juuli – Metrooõnnetuses Moskvas hukkus 24 ja vigastada sai umbes 160, kui metroorong rööbastelt välja sõitis.
  • 24. juuli – Burkina Faso pealinnast Ouagadougoust Air Algérie'i reisilennuk kadus 50 minutit pärast õhkutõusmist radarilt. Lennuki vrakk avastati järgmisel päeval Malis. Kõik 116 pardal viibinud inimesed olid õnnetuses hukkunud.
  • 30. juuli – Tugevatest vihmahoogudest põhjustatud maalihete tõttu Indias Maharashtra osariigis hukkus vähemalt 151 inimest.
  • 28. detsember – Reisiparvlaev Norman Atlantic läks Aadria merel põlema. Õnnetuses hukkus üheksa ja jäi kadunuks veel 19 inimest.

Sport Edit

Surnud Edit

Angeloupoem

Maya Angelou

JohnnyWinter1969

Johnny Winter

Lauren bacall promo photo

Lauren Bacall

Aasta 2014
◄◄ | | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | | ►►