FANDOM

2013. aasta (MMXIII) oli 21. sajandi 13. aasta.

Sündmused Edit

Poliitika ja maailmasündmused Edit

Terrorirünnakud ja muud rünnakud Edit

  • 15. aprill – USA-s Bostoni maratonijooksu finišipaiga lähedal plahvatas kaks pommi. 3 inimest sai surma ja üle 200 vigastada.
  • 25. mai – Indias Chhattīsgarhi osariigis ründasid arvatavad maoistlikud mässulised Kongressipartei konvoid, tappes 28 inimest.
  • 6. juuli – Nigeerias Yobe osariigis Mamudos toimunud rünnakus üldhariduskoolile hukkus 42 inimest.
  • 21. august – Süüria pealinna lähedal korraldatud keemiarünnakus hukkus 1492 inimest.
  • 16. september – Relvastatud mees tappis 12 inimest ja vigastas veel kolme USA-s Washingtonis mereväe keskuses.
  • 21. september – Keenia pealinnas Nairobis rünnati kaubanduskeskust. Hukkus 67 ja sai vigastada veel vähemalt 175 inimest.
  • 22. september – Kaks enesetaputerroristi ründasid Pakistanis Peshawaris, tappes 127 ja vigastades veel üle 250 inimest. Tegemist oli Pakistani ajaloo kõige ohvriterohkeima rünnakuga kristliku vähemuse vastu.
  • 28. oktoober – Toimus esimene terrorirünnak Pekingi lähiajaloos, kui Turkestani Islamipartei liikmed sõitsid Tian'anmeni väljakul autoga rahva sekka, tappes kaks ja vigastades ligi 40 inimest.
  • 29.–30. detsember – Venemaal Volgogradis hukkus kahes plahvatuses kokku 30 inimest.
  • 30. detsember – Religioose liidri Paul-Joseph Mukungubila toetajad ründasid Kongo DV pealinnas Kinshasas telestuudioid, lennujaama ja sõjaväebaasi.

Tehnoloogia ja teadussaavutused Edit

The Shard from the Sky Garden 2015

The Shard

Õnnetused ja katastroofid Edit

  • 31. jaanuar – Gaasileke Méxicos naftakompanii peakorteri Torre Ejecutiva Pemex all põhjustas plahvatuse, mille tõttu hukkus 37 ja sai vigastada üle 120 inimese.
  • 15. veebruar – Venemaal Tšeljabinski oblastis langes maapinnale meteoriit, mis tekitas purustusi ja põhjustas vigastusi ligi 1500 inimesele.
  • 29. märts – Tansaanias Dar es Salaamis kukkus kokku 16-korruseline eluhoone, hukkus 36 inimest.
  • 4. aprill – Indias Mumbai eeslinnas kukkus kokku elumaja, hukkus 74 inimest.
  • 24. aprill – Bangladeshi pealinnas Dhakas hukkus hoonevaringus 1134 inimest, millega oli see lähiajaloo kõige ohvriterohkeim hoonevaring.
  • 16. juuli – Indias Bihari osariigis suri vähemalt 23 algkooliõpilast, kes olid söönud pestitsiidiga saastunud koolitoitu.
  • 6. august Argetinas Rosarios varises gaasiplahvatuse tagajärjel osaliselt kokku elumaja. Hukkus 22 inimest.
  • 15. oktoober – Boholi saart Filipiinides tabas 7,2-magnituudiline maavärin, mille tagajärel hukkus 222 inimest.
  • 16. oktoober – Laose ajaloo rängimas lennuõnnetuses hukkus 49 inimest, kui Lao Airlinesi lennuk kukkus Mekongi jõkke.
  • 17. november – Venemaal Kaasanis purunes maandumisel Tatarstan Airlinesi reisilennuk Boeing 737-500. Õnnetusesid hukkusid kõik pardal viibinud 50 inimest. Sama aasta lõpus lõpetas lennufirma tegevuse.
  • 8. november – Filipiinide idarannikut rüüstas kuni 380 tunnikiirusega liikunud supertaifuun Haiyan. Surma sai ligi 7000 inimest.
  • 21. november – Läti pealinnas Riias varises sisse kaupluse Maxima katus. Hukkus 54 inimest.

Õigus ja kuritegevus Edit

  • 18. veebruar – Kaheksa relvastatud meest varastasid Brüsseli lennujaamas Šveitsi lennukist 50 miljoni USA dollari väärtuses teemantisid.
  • 26. juuni – USA Ülemkohus kuulutas põhiseaduse vastaseks abielu kaitse seaduse kolmanda osa, mis määratles abielu mehe ja naise vahelise liiduna ning takistas samasooliste abielu tunnustamist riiklikul tasandil.

Religioon Edit

Benedykt xvi-crop

Benedictus XVI

  • 28. veebruar – Paavst Benedictus XVI astus esimese paavstina ligi 600 aasta jooksul ametist tagasi.
  • 13. märts – Kardinal Jorge Mario Bergoglio valiti 266. paavastiks, misjärel võttis ta endale paavstina nimeks Franciscus.

Surnud Edit

Aasta 2013
◄◄ | | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | | ►►