FANDOM

2007. aasta (MMVII) oli 21. sajandi 7. aasta.

Sündmused Edit

Poliitika ja maailmasündmused Edit

Terrorirünnakud ja muud rünnakud Edit

  • 14. august – Iraagis Qahtaniyas ja Jazeera külades asuvates jeziidide kogukondades toimunud neljas kordineeritud enesetapurünnakus hukkus vähemalt 796 ja sai vigastada veel üle 1500 inimese.
  • 7. november – Soomes Jokelas toimunud koolitulistamises hukkus kaheksa inimest.
  • 5. detsember – USA-s Nebraska osariigis Omahas asuvas kaubanduskeskuses toimunud tulistamises hukkus üheksa inimest, sealhulgas tulistaja.

Tehnika ja teadussaavutused Edit

  • 27. september – Startis NASA kosmosesond Dawn, mis oli esimene ioonmootorit kasutanud uurimissond.

Õnnetused ja katastroofid Edit

  • 1. jaanuar – Indoneesias Sulawesi saare lähedal kukkus Adam Airi reisilennuk merre. Õnnetuse põhjustas, kui piloodid võtsid tahtmatult lennuki juhtimise autopiloodilt ära. Õnnetuses hukkusid kõik 102 pardal viibinud inimest.
  • 5. mai – Kamerunis kukkus minutid pärast õhkutõusmist Douala lennuväljalt alla lennukompanii Kenya Airwaysi reisilennuk Boeing 737-800. Õnnetuses hukkusid kõik pardal viibinud 114 inimest.
  • 11. juuni – Bangladeshis Chittagongis hukkus mussoonvihmadest põhjustatud maalihetes vähemalt 128 inimest.
  • 17. juuli – Brasiilias São Paulo lennuväljal sõitis maandumisrajalt välja maanteele ja seejärel laohoonesse lennukompaniile TAM Linhas Aéreas kuulunud reisilennuk Airbus A320. Kokkupõrke tagajärjel lennuk plahvatas; hukkusid kõik pardal 187 inimest. Lisaks hukkus 12 inimest maapinnal. See on Brasiilia ajaloo kõige ohvriterohkem lennuõnnetus.
  • 1. august – USA-s Minnesota osariigis Minneapolise linnas varises kohaliku aja järgi kell 18.10 kokku üle Mississippi jõe rajatud kaheksarealine raudbetoonist maanteesild. Õnnetuses hukkus 13 ja sai vigastada 145 inimest.
  • 21. august – Yucatáni poolsaart tabas viienda kategooria orkaan Dean, mille tõttu hukkus 45 inimest ja mis tekitas 1,5 miljardi USA dollari väärtuses kahju.
  • 16. september – Tais Phuketi lennuväljal purunes maanumisel kohaliku lennufirma One-Two-GO Airlinesi reisilennuk McDonnell Douglas MD-82. Lennuk murdus pooleks ja süttis põlema; 130 pardal viibinud inimesest pääses eluga 40.
  • 15. november – Bangladeshi tabas tsüklon Sidr, mille tagajärjel hukkus hinnanguliselt kuni 15 000 inimest.
  • 23. november – MS Explorer uppus esimese reisilaevana Lõuna-Jäämerel.
  • 7. detsember – Lõuna-Koreas põhjustas puksiirlaeva ja naftatankeri kokkupõrge riigi suurima õlireostuse.

Surnud Edit

Aasta 2007
◄◄ | | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | | ►►