FANDOM

Northumbria kuninga kohta vaata artiklit Æthelred (Northumbria); Wessexi kuninga kohta vaata artiklit Æthelred (Wessex).

Æthelred (suri 716 Bardneys) oli Mercia kuningas aastatel 675704.

Ta oli Penda poeg ja tuli võimule 675, kui tema vend Wulfhere suri. Võimule tuleku esimesel aastal tungis ta Kenti, kus tema armee hävitas Rochesteri linna. 679 võitis ta oma õemehe, Northumbria kuninga Ecgfrith'i Trenti lahingus, mis oli Northumbriale suureks tagasilöögiks; see lahendades pikaleveninud vaidluse kontrolli üle endise Lindsey kuningriigi suhtes. Siiski ei suutnud Æthelred taastada oma eelkäijate ülevõimu Lõuna-Britannias.

Æthelred oli tuntud kirikutruu kuningana ja ta tegi kiriku maadele palju toetusi. Tema abikaasa Osthryth oli kuninga Oswiu tütar; Oswiu oli üks tähtsamaid 7. sajandi Northumbria kuningaid. Osthryth mõrvati teadmata asjaoludel 697 ja 704 loobus Æthelred troonist, jättes koha Wulfhere pojale Cœnredile. Æthelred hakkas Bardneys mungaks kloostris, mille ta oli oma abikaasaga asutanud. Æthelred maeti sinna kloostrisse. Æthelredi poeg Ceolred sai kuningaks pärast Cœnredit. On võimalik, et Æthelredil oli ka teine poeg Ceolwald, kes võis olla enne Ceolredot lühikest aega kuningas.